КВЕСТ
«ДІТИ У ПОШУКАХ ЛІТА»
Обладнання. Музичний супровід; конверт з листом, букви слова
«ЛІТО», ключики у конвертах; назви зупинок; картки із зображенням фруктів і
ягід порізані навпіл для об’єднання у пари; м’ячі резинові; картки із
завданнями для гри «Перенеси м’яч» у скриньці; стрічки з прищіпками для гри
«Хвостики»; кошики та кольорові кульки; для спортивних ігор: футбольні та
волейбольні м’ячі, кеглі, обручі; предмети для гри у піску: совочки, відерця,
пасочки, пляжні парасольки; піднос зі шматочками яблука, груші, полуниці, черешні, апельсина, банана, огірка, помідора,
моркви та пов’язка на очі; сертифікати.
(Звучить
весела музика, пісні про літо, галявина прикрашена прапорцями та стрічками. Колом сидять діти і співають пісні.
Музика затихає і на галявину приходить листоноша і приносить великий конверт)
Вчитель.
Діти, я розумію, що ми тут зібралися, щоб веселитися і зустрічати Літо. Але
сталася прикра несподіванка. А яка, ми зараз дізнаємося. (Вчитель відкриває конверт і читає лист)
ЛЮБІ ДІТИ! Я ЗНАЮ, ЩО ВИ МЕНЕ ЛЮБИТЕ І ДУЖЕ ЧЕКАЄТЕ.
АЛЕ СТАЛОСЯ НЕПЕРЕДБАЧУВАНЕ. МЕНЕ ВИКРАЛИ. І ТІЛЬКИ ВИ МОЖЕТЕ ВРЯТУВАТИ. ДЛЯ
ЦЬОГО ВАМ ПОТРІБНО ПРОЙТИ РЯД ВИПРОБУВАНЬ, ЗІБРАТИ КЛЮЧИКИ. ТІЛЬКИ ТОДІ МИ
БУДЕМО РАЗОМ, БУДЕМО З ВАМИ, БУДЕМО РАЗОМ НА КАНІКУЛАХ ВАШЕ ЛІТО.
|
-
Ну
що, діти, врятуємо Літо? Не боїтесь пройти випробовування? Якщо не боїтесь – то
ж розпочнемо і вирушимо на першу станцію. Як вона називається – ви швидко
здогадаєтесь.
-
Що
найбільше люблять робити діти? Звичайно ж грати у ігри. Ото ж погляньте
(дістаємо табличку) станція «ЛІТО ІГРОВЕ»
(Діти для гри вирушають на дитячий майданчик)
Гра 1. «Перенести м’яч»
Спочатку діти об’єднуються у пари. Для цього ми використовуємо картки із
зображенням фруктів та ягід. Картки порізані на дві частини. Діти одержують
частинки і шукають собі пару. (Додаток 1.)
Пари із скриньки дістають картки із
завданням, яким чином будуть пари переносити м’яч.
ЗА ДОПОМОГОЮ МІЗИНЦІВ |
ЗА ДОПОМОГОЮ НОСІВ |
З ДОПОМОГОЮ ЛОБА |
З ДОПОМОГОЮ ПІДБОРІДДЯ |
ЗА ДОПОМОГОЮ ПРАВОГО ПЛЕЧА |
З ДОПОМОГОЮ КУЛАЧКІВ |
ТРИМАЮЧИ ЖИВОТИКАМИ |
ТРИМАЮЧИ СПИНОЮ |
З ДОПОМОГОЮ ЛІВОГО ПЛЕЧА |
ТРИМАЮЧИ ЛІКТЯМИ |
З ДОПОМОГОЮ ВКАЗІВНИХ ПАЛЬЦІВ |
ТРИМАЮЧИ ВУХАМИ |
Гра 2.«Хвостики»
Дітям
до одягу ззаді причіплюють за допомогою прищіпок клаптики тканини та стрічки.
.Діти по сигналу починають рухатися, стараються зірвати і назбирати якомога
більше «хвостиків», тобто стрічок.
Гра 3. «Глухий телефон»
Діти
стають чи сідають рядком. Ведучий першому учню говорить слово, діти передають
один одному, а останній учень озвучує почуте слово.
Приблизний
набір слів: сонце, дощ, райдуга, ромашка, канікули.
Гра 4. «Збери кошик».
Використовуємо
однакову кількість кульок різних кольорів та кошики. Кульки розкидаються по
майданчику. По сигналу діти починають збирати тільки того кольору, який вони
обрали. Умова: брати за один раз тільки одну
кульку.
- Молодці, діти! Дуже весело і дружно грали. Тому ви можете
одержати перший ключик. (Додаток 2.)
- Чи готові ви вирушати на наступне випробування? Наступна станція «ЛІТО СПОРТИВНЕ»
(Діти вирушають до спортивної зали і об’єднуються у дві або три команди для проходження естафет)
Екстафета
1. «Тунель»
Діти стають у колону по одному, ноги ставлять на ширину
плечей і перший у колоні передає м’яч між ногами, останній учень ловить м’яч і
стає наперед колони і так далі.
Естафета
2. «Через болото по купинах»
На підлозі крейдою зображені кружечки. Діти додають
відстань стрибаючи ногами на кружечки, тобто «купини».
Естафета
3. «М’яч
над головою»
Діти стають у колону по одному, руки піднімають вгору і
перший у колоні передає м’яч над головою, далі передають один одному, останній
учень ловить м’яч і стає наперед колони і так далі.
Естафета
4. «Переправа»
Діти за допомогою обруча «перевозять» членів команди на
другий бік зали.
Естафета
5. «Збити кеглі»
За допомогою м’яча діти по черзі стараються збити кеглі,
що виставлені у рядочок.
Естафета
6. «Потяг».
Діти стоять у колоні по одному. Перший учень грає роль
паровоза. Він починає рухатися і робить коло. Далі за нього руками за талію
береться другий учень, перший вагон і знову роблять коло і так далі, аж поки не
зберуться всі «вагончики».
- Молодці! Дуже добре справилися зі спортивними змаганнями
і у подяку одержите наступний ключик.
- І тепер ви можете вирушити на наступне випробовування. Це станція «ЛІТО ВІДПОЧИНКОВЕ»
(Діти вирушають у пісочницю. Пісочницю оформили за допомогою пляжних
парасольок)
-
Ви
прекрасно знаєте, що найкраще місце для літнього відпочинку – це піщаний берег
водойми. То ж ми вирушимо на імпровізований піщаний берег. Ваше завдання –
індивідуально чи групами – побудувати піщану фортецю.
-
Молодці!
Фортеці вийшли прекрасні! Ви заробили третій ключик.
-
Нарешті
можна вирушати на наступну станцію «ЛІТО ВІТАМІННЕ»
(Діти
вирушають у їдальню і там проходить наступний етап)
- Діти, ви знаєте, що вітаміни дуже корисні для дитини. А у
яких продуктах харчування міститься багато вітамінів? (овочах, фруктах, ягодах)
- Зараз вам потрібно визначити продукт за ароматом та
смаком.
(Дітям
зав’язують очі і відгадують за ароматом, а потім за смаком:
яблуко, грушу, апельсин, банан, полуниці, черешню, моркву, помідор, огірок)
-
Молодці!
Дуже добре попрацювали! Всі продукти відгадали! Можете одержати наступний,
четвертий ключик. І тепер за допомогою цих ключиків ви можете відкрити літери
на дошці. (Букви перевертаються і діти читають слово «ЛІТО». Звучить весела
музика, діти танцюють)
- Отож, ЛІТО ми врятували, літо нарешті настало. Ви дуже
добре працювали над порятунком літа і всі одержуєте сертифікати.(Дітям
вручаються сертифікати)
-
Прийшов
час святкувати. Запрошуємо до столу. Нас чекає вітамінний чай зі смаколиками.
Додаток 1.
Картки для об’єднання у пари
![]() |
|||
![]() |
|||
Додаток 2.
![]() |
||||
![]() |
||||
![]() |
Літня зустріч на галявині
Мета заходу. Формування дружного класного колективу; вміння дотримуватися правил гри;
розвивати навички роботи у колективі, грати в рухливі ігри.
Місце проведення. Лісова галявина або берег річки.
Обладнання.
«Чарівний мішечок» із записочками до гри «Обійми»; прищіпки та стрічки для гри
«Хвостики».
Хід зустрічі
1.Вітання.
1) Колективне вітання
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці:
- Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся:
-
Зичу
вам добра!
2) Індивідуальне вітання «Обійми».
Діти із «чарівного мішечка» виймають записочки із завданням, кого вони
мають обійняти.
Обійми того, хто сидить з
лівої сторони |
Обійми того, хто дуже гарно посміхається |
Обійми дівчинку, яка має
гарну зачіску |
Обійми свого найкращого друга |
Обійми найвеселішого учня
класу |
Обійми кого побажаєш |
Обійми друга зі світлим
волоссям |
Обійми одну з дівчаток свого
класу |
2. Обмін інформацією. Тема «Літо»
1) Колективне вивчення та обговорення вірша.
Літо
За крутими берегами
Пахне сіно полинами,
На ромашці бджілка спить,
З неба капає блакить.
Явори лоскоче вітер,
Розплітає вербам віти,
Літо шепче до води:
– Я прийду іще сюди.
(Л. Новикова)
2)Вправа «Продовж речення»
Для мене літо – це …(канікули,
відпочинок, купання, фрукти і ягоди).
Для мене літо має колір …
(сонця, травички, суничок, блакитного неба, теплої річки)
Влітку я люблю … (купатися,
ходити до лісу, кататися на велосипеді)
Влітку я люблю смакувати …
(полуницями, малиною, яблуками)
Я люблю літо, бо … (це пора
канікул, що можна довго спати, влітку багато смачних ягід та фруктів, можна
купатися та загорати, можна грати в різні ігри та кататися на велосипеді)
3. Рухливі ігри
Гра «Хвостики»
Дітям ззаді до одягу за допомогою прищіпок чіпляються
стрічки. По команді діти рухаються і стараються зняти один у одного «хвостики».
Виграє той, хто збере найбільше «хвостиків».
Рухлива гра «Хижаки і травоїдні»
Серед гравців обирають за допомогою лічилки «хижака»
Стоїть верба над потоком.
Похилилась трохи боком.
Похилилась до води,
Ти лови!
Решта учнів – «травоїдні». «Хижак» креслить навколо себе велике коло,
приблизно діаметром 2 метри. Мета «хижака» - зловити якомога більше
«травоїдних» і відправити їх у своє «лігво» - коло. Полонені «травоїдні» можуть
врятуватися, вийти з кола і продовжувати гру у випадку, якщо «травоїдні», з
кола, тронуться рукою того, що на волі, за колом.
Гра
закінчується у двох випадках: коли «травоїдні» всі будуть у колі, або всі
– на свободі.
Гра «Біжи,
біжи, стоп!»
Ведучого гри обираємо за допомогою лічилки:
Їхала карета,
Дзвоном дзвонить.
Вийшла панi,
Лiчить конi:
Раз, два, три, вийди ти!
Всі гравці
стають в одну лінію. Ведучий стає трохи попереду, спиною до всіх гравців. За
сигналом всі гравці розбігаються. Ведучий вигукує «Біжи, біжи, стоп!» Зразу всі
завмирають.
Ведучий, не
повертаючись, називає одного з гравців. Потім оголошує скільки і яких кроків
треба зробити, щоб дібратися до гравця. Далі ведучий повертається і виконує
оголошену комбінацію кроків. Умова: рухатися можна лише по прямій. Зробивши всі
кроки, ведучий намагається доторкнутися до гравця. Якщо це вдається – міняються
ролями. Якщо ні – процедура повторюється.
Додаток. Види
кроків:
гігантські (максимально довгий
крок на весь розмах ноги);
звичайні кроки (звичайні середні кроки);
ліліпутські кроки (крок, при
якому п’ятка однієї ноги ставиться впритул до носка іншої);
верблюжі кроки (гравець
плює і пересувається на місце плювка);
парасолька (крок з поворотом на 360 градусів);
мурашині кроки (кроки на носках, одна нога ставиться відразу ж
перед іншою);
жаб’ячі (один крок — один стрибок з положення
сидячи).
3.
Вправа «Букет для мами»
Діти на галявині збирають і складають з лісових
квітів букет для матусь та вивчають уривок вірша Надії Красоткіної:
Які
чарівні квіти польові!
Такі пахучі, різнобарвні, ніжні…
Вони чудові, гарні і живі:
Рожеві, жовті, сині, білосніжні…
ВИХОВНИЙ ЗАХІД «ПЕРША
ШКІЛЬНА ОСІНЬ»
Мета заходу. Дати уявлення
про осінь, як про красиву та щедру пору року; прищеплювати любов до рідного
краю, здатність відчувати красу рідної природи, навколишнього світу, музики,
поезії; розвивати пам'ять, дикцію, артистизм, бажання пізнавати нове.
Обладнання. Музичний
супровід, паперові різнокольорові листочки, кошик з дарами осені, корони з
назвами місяців та овочами, парасольки.
Оформлення
свята. Зала прикрашена рушниками, кетягами калини; на стіні плакат з написом назви свята; стіл, накритий вишитою скатертиною,
глиняний глечик із житнім та пшеничним колоссям, кошики з городиною, на
рушникові – коровай.
ПЕРЕБІГ СВЯТА
(Виходять ведучі, хлопчик і дівчинка в
українських костюмах)
Ведуча .
Шановні дідусі й бабусі,
Рідненькі татусі й мамусі!
Сьогодні гарне свято в нас,
Тому зібравсь весь перший клас!
Ведучий.
Гості наші любі, гості дорогі,
Вітаємо щиро на святі у нас.
Спасибі, що всі свої справи лишили,
І на вогник
святковий прийти до нас.
Ведуча.
Кружляє лист
осінній
В природі карнавал
І ми запрошуємо всіх
На наш осінній бал.
Ведучий.
Ой який сьогодні день!
Повний золота, пісень,
Повний щастя, повний сонця,
Осінь загляда в віконце.
Разом.
То ж і ми часу не гаймо,
Нашу пісню заспіваймо.
(Діти виконують
пісню «Листячко дубове»)
https://www.youtube.com/watch?v=haC_2sgbQuE (зі словами)
https://www.youtube.com/watch?v=57o36J_LtrY (мелодія)
Вчитель.
Сьогодні ми зібрались своєю класною родиною, щоб провести осінь, проспівати їй
славу , бо це ж перша осінь у школі для вас, діти!
Ви всі так гарно вбрані. Бачу, що в руках ви
тримаєте різнокольорові осінні листочки. А чи знаєте, що ці листочки можуть
бути чарівними? Зараз ці листочки у вас стануть чарівними пензлями, і ми ними намалюймо
разом з вами осінь!
(Діти по черзі
виходять вперед, виконують рухи листочками і говорять слова)
1- й листочок.
Природа всюди розкошує,
Немов зібралася на бал.
То леді Осінь всім готує
Чудовий пишний карнавал.
2- й листочок.
Чудова, в пишному вбранні
Приходить осінь тихо, мов у сні.
То враз умиється дощами,
Засипле жовтими листами.
А то лише ручкою махне —
Неначе в літо зазирне.
3- й листочок.
Ходить осінь по дворах,
ходить, посміхається.
Наче в казці, швидко так
кольори міняються.
4-ий листочок.
Ясне сонечко не гріє, холодок вже повіва.
Засихає та жовтіє на узліссі вся трава.
Накрапає дощик,
землю поливає.
Осені доріжки
чисто вимиває.
5-ий листочок.
Всюди Осінь походила,
все навкруг позолотила.
Підрум’янила калину
і гіллясту горобину.
6-ий листочок.
От і вітер гуляє
на волі,
З жовтим листям кружляє танок,
а у нас перша осінь у школі —
Це буквар, друзі, клас і урок.
7-ий листочок.
Але
осінь у жовтому листі
В цьому році найкраща у нас.
Глянь: калина в червонім намисті
Завітала сьогодні у клас!
(Діти виконують «Танок осінніх листочків»)
https://www.youtube.com/watch?v=CuCfoBmnXVM
Ведуча.
Ой, як гарно навкруги!
В золоті сади й ліси!
Хто їх так розмалював?
Одяг хто подарував?
Ведучий.
Хто ж красуня ця чарівна?
Чи то фея? Чи царівна?
Ведуча.
Осінню красуня зветься.
Ведучий.
Де ж вона? Нехай озветься!
Вчитель.
Кажуть в ліс помандрувала,
бо роботи там чимало.
Не сама пішла, з синами,
Полем, садом і лугами.
Діти, а яке ж Свято Осені без самої королеви
Осені. Давайте її покличемо, подякуємо
за щедрі дарунки та проведемо разом її у дорогу.
Діти (хором):
Осене! Осене! Завітай до нас!
(Під
звуки музики виходить Осінь (дівчина у вінку) з кошиком у руках та з братами
місяцями)
Осінь.
Я – Осінь Золота, прийшла до вас на
свято
І
вам принесла дарунків вам багато.
Я подарую вам калину в намисті,
Шипшину, грибів та айстрів променистих.
А тепер даю слово братам – місяцям.
Хлопчик Вересень.
Я багато працював
Діток в школу проводжав,
В саду яблука збирав,
Журавлів у ключ збирав.
Хлопчик Жовтень.
В
садах те листя, що було зелене,
Зробилося
одразу золоте.
Принишкли
і дерева, і кущі.
Уже
осінні перші йдуть дощі.
Хлопчик Листопад.
Більше
й більше листя з кленів
Облітає
з кожним днем.
По
траві іще зеленій
Листопад
по парку йде.
Вчитель. Дорога Осінь
та осінні місяці. Долучайтеся до нашого Свята. А продовжити його пропоную
низкою загадок.
З
А Г А Д К И.
1.
На
городі молода, пишні коси розпліта.
Під зеленую хустинку, золоті хова
зернинки.
Кукурудза.
2.Як
маленькою булла,
пелюшок не мала.
Постаріла
– сто пелюшок
наділа.
Капуста.
3.
Стоїть
півень на грядках ,у
червоних чобітках. Буряк
4.
Що
за коні стоять на припоні:
Зелені,
лобасті, довгасті, голчасті,
Нічого
не возять, а солі просять.
Огірки.
5.
Стоїть
дубок, на версі картузок,
У
картузику багато
діток.
Соняшник.
6.
Гарна
панна, гарно вбрана.
Хто
роздягти візьметься – слізьми
заллється.
Цибуля.
7.
Сиділи
дівиці все літо в темниці,
Ходімо
копати, дівиць
рятувати.
Картопля.
8.
Іван
– білобан у білу сорочку вбрався,
Під
землею
заховався.
Хрін.
9.
Що
то за голова, лише зуби й борода? Часник.
10
В земляній сидить коморі, а коса її на
дворі.
Морква.
11.
Огрядний
пан, на ньому червоний жупан.
З
горду прийде – у борщ
попаде.
Помідор.
Вчитель. Молодці, дітки! Добре вмієте відгадувати загадки. А
тепер запрошую вас на осінній город у володіння Гарбуза.
(Під пісню «Ходить
гарбуз по городу» діти виконують інсценізацію)
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
Вчитель. Артисти, я
бачу ви гарні. А я хочу ще перевірити ваші знання про осінь. Спробуємо?
До вашої уваги гра «Так чи ні?». Ото ж уважно слухайте,
думайте – гадайте, так або ні відповідайте!
Восени квіти ростуть? ні
Восени гриби ростуть? так
Хмарки сонце закривають? так
Колючий вітер прилітає? так
Тумани восени пливуть? так
Ну а пташки гнізда в’ють? ні
А комашки прилітають? ні
Звірі нірки закривають? так
Урожаї всі збирають? так
Пташині зграї відлітають? так
Часто-часто ллють дощі? так
Дістаємо чобітки? так
Сонце світить дуже жарко? ні
Можна діткам загорати? ні
Ну а що робить потрібно
Куртки, шапки одягать? так
Вчитель. Раз згадали про
дощі,
То
ж одягнемо плащі,
Парасольки всі візьмемо
Й
на прогулянку підемо.
(Дівчатка виконують танок з парасольками)
https://www.youtube.com/watch?v=GTg_eqo6-Ko
Осінь : Молодці мої малята.
Любі
хлопчики й дівчата!
Гарно
осінь зустрічали –
І
читали, і співали.
Бачу,
що вчитеся гарно,
Що
розумні всі і справні.
Вчитель. А тепер, любі
першокласники, прошу приготуватися до найурочистішого моменту нашого свята.
Першокласники мають дати урочисту обіцянку бути сумлінними, працьовитими і старанними учнями.
Зараз ви приймете клятву першокласника. Після кожної строфи
обіцянки ви маєте дружно відповісти: «Обіцяємо!».
1-йучень
Буду я в школі вчитись читати,
Гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати,
Добре співати і вірші вивчати.
Усі. Обіцяємо!
2-йучень
Обіцяю не лінитись,
Добросовісно трудитись.
Усі. Обіцяємо!
3-йучень
Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Усі. Обіцяємо!
2-йучень
Вчитись будемо сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти!
Усі. Обіцяємо!
Вчитель.
Запрошую до вітального слова директора НВК (вітає
і вручає Учнівські квитки)
Вчитель.
Дякуємо осені за всі її щедроти! Дякуємо всім за чудове свято! До нової осені!
До побачення! А ми всі разом поласуємо смаколиками з кошика Осені.
ДОДАТОК.
Слова пісні «Листячко дубове»
1.
Листячко
дубове,
Листячко кленове,
Жовкне і спадає,
Тихо із гілок.
Вітер позіхає,
В купу їх згортає,
По - під білу хату
Та на моріжок.
2.
Айстри
похилились,
Ніби потомились,
Сонечка немає,
Спатоньки пора.
А красольки в’ялі,
До
землі припали,
Наче під листочком,
Вогник
догора.
ВИХОВНИЙ
ЗАХІД ДО ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ЯБЛУКА.
Мета заходу. Розширювати знання учнів про різноманітністю свят; ознайомити зі святом
«День яблука»; актуалізувати знання учнів про яблука, їх значення для людини;
розвивати прагнення бути здоровим; виховувати естетичний смак; гарний настрій; дбайливо
ставитись до свого здоров’я та сприяти згуртованості колективу.
Обладнання. Мультимедійний
комплекс, карта Світу, корони із зображенням яблук (червоного, жовтого,
зеленого), торбинка з яблуками, пісочний годинник, костюми лікаря та кухаря,
кошик з яблуками, яблучний пиріг.
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
1. Вітання.
-
Дітки, погляньте у
віконечко, як гарно сьогодні світить
сонечко, яке блакитне небо, прекрасна осіння природа. Давайте ми з ним
привітаємося:
Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку, дерева красиві,
Доброго ранку в небі, птахи,
Доброго ранку тобі і мені.
2.
Розгадування загадки.
-
Я
до вас прийшла не з порожніми руками. У
мене ось «чарівна» торбинка, а в ній щось є. А що, ви здогадаєтеся із загадки.
Запашні, рум’яні, і солодкі, і пряні,
І кислі, і терпкі, і м’які, і міцні,
І свіжі, і сушені, і навіть мочені.
Що ж це таке ? (Яблука)
-
Так,
це справді яблука. І я їх принесла не спроста. Сьогодні ми відправимося в гості
до фруктового саду, зустрінемося з чарівними яблуками та дізнаємося багато
цікавого про яблука. Адже саме сьогодні – 21жовтня – святкується Всесвітній
День яблук! Яблуня – найпопулярніше фруктове дерево,
тому і заслуговує на таке свято.
3.
Віртуальна екскурсія до яблуневого саду.
-
Ми
здійснимо віртуальну екскурсію до яблуневого саду і дізнаємося цікаві факти про
вирощування яблук від знавців своєї справи.
https://www.youtube.com/watch?v=_RULRShBaQY
4.Інформаційна хвилинка.
Історія першої в
світі яблуні почалася в горах Казахстану. Це батьківщина всіх яблук. Звідси
яблуня перебралася спочатку до Азії, а потім в Європу. Сама назва міста
Алма-Ата означає «батько яблук». В Алма-Аті встановлено пам’ятник яблуку, який
знаходиться над містом на горі Кок – Тюбе.
На даний час у світі налічують близько 8.000 сортів
яблук, різних за кольором, розмірами, смаками, часом достигання. З них понад
300 вирощують в Україні.
Найбільше яблуко важило 1,5 кг,а найменше з горошину.
А ось у Німеччині,
це така Європейська держава, є традиція, коли народжується дитина - садити яблуню.
(Далі інформаційна хвилинка проходить у формі
інсценізації. Виходять діти у коронах із зображенням яблук (червоне, зелене,
жовте), у руках вони також тримають яблука різних кольорів)
Вчитель. Чи знаєте
ви, що колір яблука впливає на його цілющість?
Дитина із зеленим яблуком. Зелені яблука зміцнюють кістки і зуби, мають протизапальну дію, роблять
кістки і зуби міцніші, а зір більш пильним. Вони містять багато вітаміну С.
Дитина із червоним яблуком. Зате червоні яблука радують серце, покращують його роботу і функції
пам’яті, є профілактикою проти онкологічних захворювань.
Дитина із жовтим яблуком.
Жовті яблука підвищують імунітет і допомагають втомленим очам. Ранкову чашечку
кави можна замінити яблуком – воно не менше бадьорить і має тонізуючу дію.
Вчитель. А тепер Кольорові яблучка всіх запрошують на руханку (діти класу разом з дітками в
коронах-яблуках виконують руханку під
лічилочку)
5.Руханка.
https://www.youtube.com/watch?v=Yp1y8eKePlo
6.
Виступ декламаторів.
- Дуже багато
поетів у своїй творчості зверталися до «яблучної» теми. Тому сьогодні ми
прослухаємо вірші про яблука.
1- ий декламатор
представляє: Г. Бойко «Яблунька».
Ранньою весною
В нашому садочку
Я сама садила
Яблуньку струнку.
І шумить листвою –
Вже така, як я! –
Від усіх найкраща
Яблунька моя.
2-ий декламатор представляє: Д. Поникович «Яблуко»
Налите сонцем,
Налите соком,
З гілки зірвалось,
Впало звисока.
-
Боляче, певно?
-
То вам здається. –
Лежить рум’яне в траві
Й сміється.
3-ій
декламатор представляє:
Яблука рясні у
Ярослава.
Кажуть – сорту
«Переможцям слава».
Я ж із татом чи
дідом хоч соту
Посадимо ще
кращого сорту,
Хоч в яблуках
«поживне залізо»,
Та я в чужий
садок не полізу.
Як вирощу –
покличу Яринку:
Бере себе яблук
на ялинку.
4-ий
декламатор представляє вірш «Яблуня»:
Яків яблука
трусив,
Яків яблука
носив,
А бабусенька
Явдоха
Яблук всім дала
потроху.
Щедро яблуню
хвалили,
Що на всіх вона
вродила.
6. Перегляд мультфільму «Смачні яблука»
- А далі ми
подивимось мультфільм про яблука, який зможе вас багато чому навчити.
https://www.youtube.com/watch?v=2a_vgRV4qp0&t=8s
7. Веселі ігри з яблуками та про
яблука.
1) Розв’яжи задачу.
До Нового року
у саду розцвіли 2 яблуні і 1 груша. Скільки дерев розквітло у саду до Нового
року? (Жодного, дерева взимку у саду не
квітнуть)
2).
Гра з яблуками «Яблучний смайлик».
Діти
беруть по яблуку. Завдання: за одну хвилину на яблуці вигризти очі та ротик,
щоб вийшов смайлик.
8. Прихід гостей.
-
Ми вже багато дізналися про яблука. Але ще трохи цікавого нам розкажуть
професіонали. (Діти у костюмах лікаря та
кухаря діляться інформацією).
Лікар. З давніх часів люди говорили:
в хаті,
де їдять
яблукаа, не
потрібен лікар.
Якщо їсти по
одному яблуку в день, то і лікар не знадобиться. Яблука корисні для зубів,
шкіри, зору. Тому цей кошик з
яблук вам, смакуйте на здоров’я. (Дає
дітям кошик яблук)
Кухар. Яблуко — один із найпопулярніших і
найдоступніших для нас фруктів. Їх можна їсти сирими, печеними, додавати у
салати та до випічки. Вони — легкий і корисний сніданок та відмінний перекус у школі. Сьогодні свято, тому в такий день пропоную вам смачний
пиріг з яблуками. (Дає дітям таріль з пирогом)
9. Підсумок.
-
Ось і добігло до завершення наше сьогоднішнє Свято. То ж ласуйте смаколиками,
відпочивайте та про користь яблука не забувайте.
Сценарій виступу
агітбригади
«ВІРУСАМ – БІЙ!»
Мета. Розширити знання дітей про живі організми – віруси. Вчити дітей дотримуватися протиепідемічних
правил та дотримуватися особистої гігієни.
1 учень:
Всім привіт!
Вас
рада вітати екологічна
агітбригада:
Всі:
«Малюки -
природолюби»
Наш девіз: (хором)
Щоб наша квітуча і щедра земля
Завжди для
людства раєм була.
1 учень. Увага! Увага! Відкрийте очі!
2 учень. Відкрийте серце!
3 учень. Відкрийте душу!
4 учень. Не будьте
байдужими!
5 учень Зберіться з думками!
6 учень Наберіться терпіння!
7 учень Все, що почуєте!
8 учень. Все, що побачите!
Разом: Всім розкажіть!
1 учень. Сьогодні, завтра і завжди...
2 учень: Ми вірусам оголошуємо бій.
(звучить уривок пісня)
Ми тут сьогодні до вас прийшли,
Життя й планету щоб зберегти.
Є в нас дівчата і хлопці
є,
Планета рідна – це наше
все!
Вода джерельна, блакитна
вись,
Врятуй природу, ти
зупинись.
Птахи і звірі, ліси й поля
,
Це наша рідна
матінка-Земля.
Віруси – геть!! Віруси –
геть!!
3 учень. Віруси, віруси…А що ми знаємо про них?
(виходить учень з короною на голові у вигляді віруса)
Вірус:
Чому я прийшов на цюдивну
планету?
Питає мене кожен житель Землі,
Який ходить в масці,мов в
бронежилеті
І миє щохвилини долоні свої.
(виходять два учні, на голові корони з написом «учений»)
1 вчений. Існує популярна теорія, що віруси — це перші
мешканці нашої планети. Водночас вони — провокатори хвороб.
2 вчений. Збудники
захворювань бувають різні: у вигляді клітини (це бактерії), у дрібнішій формі —
це віруси.
1 вчений. Не думайте, що віруси
— такі собі простачки. Вони здатні до мутації, розмноження та
виживання в складних умовах.
2 вчений. Існує думка, що віруси потрапили на
Землю в момент її утворення та що вони і зараз живуть у космосі.
1
вчений. Віруси найбільше люблять
жити в живому організмі — людини, тварини чи рослини.
2
вчений. Саме
в організм і віруси займаютьсяу любленою справою — розмноженням.
1
вчений.Вони
вміють виживати і поза організмом. Найчастіше на ручках дверей, столах, поручнях маршруток та інших поверхнях.
2 вчений.
Віруси люблять низьку температуру, вологість, туман. За
таких умов їм легко мігрувати від людини до людини.
1вчений.Але з часом віруси слабшають і втрачають свою силу!
2 вчений. Це не може не тішити! Тому наше завдання сьогодні – дбати про власний імунітет та дотримуватись гігієни.
(Діти шикуються у ряд. Сценка за мотивами вірша «Ходить гарбуз по городу»)
Ведучий.
Ходить вірус по усюдах,
та й питає там де люди.
Вірус.
- Ой, чи живі, чи здорові,
жертви мої, вірусові?
Ведучий.
Обізвався козак:
Козак.
- Помирать мені ніяк.
Ми і живі, і здорові,
ми не жертвивірусові!
Ведучий.
Обізвались його діти:
Діти.
– Нас навчили руки мити!
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Обізвалась жінка люба:
Жінка.
- Я не ходжу там, де люди.
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Стали діти знов
казати:
Діти.
- Слід дистанцію тримати!
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Обізвався старший брат:
Брат.
- Протираю все підряд.
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Обізвалася сестриця:
Сестра.
- Ношу маску й рукавиці.
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Обізвались лікарі:
Лікарі.
- В нас костюми захисні!
Ми і живі, і здорові,
ми не жертви вірусові!
Ведучий.
Обізвалася бабуся:
Бабуся.
- Що сказать йому?
Клянуся!
Всі.
- Іще живі, вже здорові
усі жертви вірусові!
1 учень. Віруси – хитрі та підступні, але ти
можеш озброїтися проти них!
Всі. Як?
Танцювальна композиція у стилі. Учні, плескаючи у долоні читають слова у стилі
«реп» виконують рухи, які нагадують
танець.
2 учень. Одягайте
маски в громадських місцях!
Одягають маски, виконують повороти головою вліво - вправо
1 учень. Користуйтеся антисептиком!
Імітують використання антисептика,
бризкаючи вліво – вправо.
2 учень. Мийте руки з милом!
Імітують миття рук
1 учень. Дотримуйся соціальної дистанції!
Руки вперед та в сторони
2 учень. Не торкайся обличчя немитими руками!
Рухи руками до очей і швидко, пружинно від очей
1 учень. Часто провітрюй приміщення!
Махають руками, наче ганяють повітряю
2 учень. Дотримуйся питного режиму!
Виконують рух наче п’ють воду з пляшечки.
Всі. Зміни себе – врятуй світ!
Бережи себе та своїхблизьких!
Урок доброти
Тема. Гуманне та відповідальне ставлення до тварин.
Мета: виховувати любов до тварин, повагу до вірності,
відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин,
розуміння цінності та недоторканності іншого життя.
Обладнання: мультимедійний комплекс,
розтяжки «Урок доброти» та «Всесвітній день тварин», фотографії домашніх
улюбленців, червоні та зелені картки (для гри «Правильно чи хибно»), ілюстрації
– картки для роботи у групах,
1. Організаційний
момент
Любі діти! Сьогодні у нас дуже незвичайний урок. Я впевнена, що він
сподобається.
2.Вступне слово вчителя.
- В
сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі
– тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці
так багато роблять для нас:
охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя,
а ми для них і є все життя.
У
всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції,
спрямовані на захист тварин від знущань
та жорстокого ставлення.
25
червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.
1
березня – Міжнародний день кота
16
серпня – Міжнародний день безпритульних тварин
4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.
Він був запроваджений Міжнародним конгрессом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931
році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнахсв іту.
Дата 4 жовтня вибрана
не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.
Жорстокість — поняття моральне
і правове — останнім часом привертає увагу
не тільки правоохоронців,
а й психологів. Інтелектуально слабка людина самостверджується, знущаючись над
тваринами. Поступово вона стає байдужою
до чужого болю, безжалісною до
чужих страждань. Більшість правопорушників
починали свій злочинний шлях з
вбивства тварин. Тому, дуже важливо з дитинства плекати любов
до тварин, повагу до іншого життя.
Людина відповідає за приручених тварин.
Кожна покинута тварина на совісті свого
господаря. Жорстокість до тварин в дитинстві може перерости у жорстокість до людей.
То ж сьогоднішній
Урок доброти приурочений саме Всесвітньому дню тварин.
3.Перегляд
та обговорення ролика «Пісня про собаку».
https://www.youtube.com/watch?v=Y2nKq34DQuY
-
Які емоції і
переживання відчували ви, переглядаючи ролик?
-
Що вас найбільше
вразило? засмутило?
-
Чому, на вашу
думку, собака опинився у такій ситуації?
-
Хто б зміг
допомогти собаці?
-
Що б зробили ви,
коли б побачили таку ситуацію?
4.Вправа «Я
маю домашнього улюбленця».
Гра
«Правильно чи хибно»
- Любі діти,
будьте уважні!Я буду читати твердження, а ви будете відповідати за допомогою
карток «правильно» (зелена картка), якщо, на вашу думку, це твердження
визначене законодавством України, або «хибно» (червона картка), якщо це
твердження помилкове:
1) Домашня тварина повинна здійснювати необхідні рухи,
контактувати з собі подібними (правильно).
2) Господар зобов’язаний забезпечити наявність на
домашній тварині нашийника з реєстраційними позначками (правильно).
3) Дозволяється утримувати домашніх тварин у під’їздах,
підвальних і горищних підсобних приміщеннях багатоквартирних житлових будинків
(хибно).
4) Господар зобов’язаний запобігати неконтрольованому
розмноженню домашніх тварин (правильно).
5. При утриманні тварини не обов’язково дотримуватись
санітарно-гігієнічних норм і норм співжиття (хибно).
6) Ветеринарним клінікам забороняється приймати на
лікування тварин, які не мають щеплення від сказу (правильно).
7) Заборонено виводити без коротких повідків і
намордників собак потенційно небезпечних порід (правильно).
8) Знущання над тваринами тягнуть за собою штраф від 300
до 500 гривень із конфіскацією тварини, якщо її життю є загроза (хибно).
4.Робота
в групах.
Станція добра.«Неси
добро у світ природи».
Гуманне
ставлення
до тварин – не лише сюсюкатись
і пестити своїх домашніх
улюбленців
та не завдавати шкоди
чужим. Це ще й припинити купувати
натуральне хутро, не відвідувати пересувні звіринці, не годувати голубів і не
залишати курячі кістки вуличним песикам під своїм під'їздом. Завдання. Пояснити екологічні правила поводження з тваринами.
НЕ КУПУВАТИ НАТУРАЛЬНИХ ХУТРЯНИХ
ВИРОБІВ
Шуби із хутра дехто досі вважає
ознакою заможності й певного статусу. І не замислюється, звідки це хутро і як
ставились до тварин за життя. Норок, песців, соболів і навіть лисів тримають у
крихітних клітках, які замість підлоги також мають сітку – щоб випорожнення
одразу падали вниз. Тварині надзвичайно
боляче, бо вона дуже шкодить собі кінцівки. Вони страждають від болючих
ран на кінцівках, які ніхто не лікує.
НЕ ЧІПАТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ ЧУЖОГО СОБАКУ ЧИ КОТА
Дресирувальники озвучують "два золотих правила":
ніколи не можна гладити тварину без дозволу її власника і завжди потрібно дозволяти тварині сконтактувати першою.
НЕ ЗАВОДИТИ ЕКЗОТИЧНУ ТВАРИНУ ВДОМА
Екзотичних тварин, як правило, заводять люди, яке не
обізнані добре з особливостями дикої тварини. Багато хто не знає, що дикі тварини переносять дуже небезпечні хвороби. Сказ,
наприклад. Є психічні хвороби, притаманні мавпам. Дуже ймовірним може бути заражен ядітей. Наприклад, при фотографуванні з
тваринами у центріміста. До
того ж, згідно закону "Про захист тварин від жорстокого поводження",
диким тваринам важливо створити умови, наближені до природних. А у нас цього ніхто
не контролює. В Україні навіть немає обліку
диких тварин, яких тримають у неволі. Тому українці часто займаються незаконним
розведенням і продажем звірів. Це призводить до контрабанди цих тварин і до
жахливих випадків жорстокого поводження з тваринами.
НЕ ВІДВІДУВАТИ ПЕРЕСУВНІ
ЗВІРИНЦІ
По-перше, пересувні зоопарки з дикими тваринами в Україні заборонені
законом. По-друге, умовами утримання тварин у
пересувних звіринцях зазвичай ніхто не опікується. Це тісні клітки.
НЕ ГОДУВАТИ ГОЛУБІВ НА
ВУЛИЦІ
Містяни люблять підгодовувати
голубів на площах чи у парках. Коли ми годуємо голубів, вони звикають до неприродної
їжі, різке припинення кормової бази –
він починає хворіти, стає заручником ситуації.
5. Заключна частина
Любові,
співчуттю, милосердю людина також вчиться
в дитинстві. З любов'ю
до тварин в її душу приходить повага до іншого життя,
неприйняття насильства.
Люди бувають дуже жорстокі, але завжди є милосердні,
співчутливі люди з добрим серцем і їх значно більше. ! Ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів
і пам’ятайте: ми на завжди відповідаємо
за тих, кого приручили.
Сценарій виступу
агітбригади «Малюки-природолюби» -
«ОБЕРЕЖЕО! СОН - ТРАВА!»
Мета: поширювати знання школярів
про рослину – первоцвіт сон - траву, яка є зникаючою у нашій місцевості і
занесена до Червоної книги; дати корисні поради щодо бережливого ставлення до
сон - трави; розвивати творчі здібності, екологічне мислення, комунікативні
навички; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
1 учень:
Всім привіт!
Вас
рада вітати екологічна
агітбригада:
Всі:
«Малюки -
природолюби»
Наш девіз: (хором)
Щоб наша квітуча і щедра земля
Завжди для
людства раєм була.
Учень 1.
Увага!
Увага!
Ми сьогодні хочемо вам
Про чарівну сон - траву розповісти.
Учень 2.
Все прокидається поволі,
Зі сну зимового встає.
Радіє гай, радіє поле,
Земля
поталу воду п'є.
Учень 3.
Скресає і щезає крига,
Бурульки падають з дахів,
І вітерець прозорокрилий
Додому підганя птахів.
Учень
4.
А в лісі на галяві теплій
Поміж ялинок запашних
Уперше
спалахнув метелик
Тендітний вогничок весни.
Учень 5.
Це ж чиї лілові очки
Поглядають, сонця ждуть?
— То не очки, пелюсточки,
Квіти сон – трави цвітуть.
Учень
6.
Ще
холодні в лісі ранки,
Сніг
ще в лузі дотліва,
Та
розкрила на світанку
Сині
очі сон-трава.
Учень
7.
На стеблинці волохатій
Шість пелюсток лілуватих.
Гарна квітка — навіть в
сні
Усміхається
мені.
Учень 8.
Я пухнаста Сон-трава
Світло-синя голова.
А пелюсточки ворсисті,
А стебельця аж сріблисті,
Учень
1.
Як наступить темнота,
Вмить пелюсточки згорта.
Вранці знову розгортаю:
Сонце, світ і ліс вітаю!
(дівчатка вдягають корони із
зображенням сон-трави))
Сценка.
(На
сцені колом сидять дівчатка у віночках сон – трави. Виходить дівчина з
кошиком. Збирає квіти сон - трави. З’являється Ворона.)
Ворона: К-а-а-а-р...
Зупинись! Що ти робиш?
Дівчина: Збираю квіти у
корзинку. Хочу багато, щоб букерів наробити собі, друзям подарувати та ще й
трохи щоб продати.
Ворона: Навіщо!
Ти ж бачиш вони ж такі красиві і живі!
Дівчинка. Я ж і хотіла красивих, живих. Навіщо мені неживі?
Квітка 1.
Подружки, сестрички, вона на хоче зірвати.
Квітка 2.
Вона нас хоче з лісу забрати.
Квітка 3.
Ми з засохнемо. Ми ж загинемо. І більше не будемо тут рости.
Дівчинка. Хто ж це розмовляє. (Прислухається) Це квіти
розмовляють?
Ворона: Я
ж тобі говорила, що вони живі.
Квіти (разом). Люба дівчинко,
постривай,
Дуже просимо – не
зривай….!
Учень 1: Побачивши
у весняному лісі первоцвіти, майте повагу до них, не зривайте бездумно на
букети.
Учень2: Дайте
милуватися первоцвітами в живій природі.
Учень3: Якби
люди навчилися оберігати
і шанувати живу природу то вона їм би обов’язково віддячила .
Дівчина: (звертається до квітів)
Бідолашні мої. Таку красу не можна нищити ні в якому разі.
Ворона: І взагалі, усе це –
дерева, трава, квіти, птахи, мурашки – ми ж одна сім’я. Еге ж, білявко?
Учень 1.
Не
нищіть, квіти не зривайте,
Нехай
на них блищить роса.
Учень 2.
Усе
живе оберігайте,
Бо
для людей ця вся краса.
Учень 3.
Щоб
наше серце добрим стало,
Щоб
в нім любов палка жила.
Учень 4.
Щоб
завжди серце зберігало,
Любов
і трішечки тепла.
Учень 5.
До
цього радісного світу,
До
всіх живих, що на землі.
Учень 6.
До
пташечок, дерев і цвіту,
Ви
знайте діточки малі,
Учень 7.
Усі
в цей світ прийшли щоб жити,
Великі
звірі і малі,
Учень 8.
Людина
в світ прийшла – любити,
Добро
творити на землі.
Всі.
Бережімо
первоцвіти від браконьєрів лихих,
Бережімо
первоцвіти від страшного забуття.
Збережімо
первоцвіти разом, збережімо разом!
Вчені (читають):
1.
Цікаво
знати, що у лісах нашої місцевості можна побачити прекрасну весняну квітку сон
– трава. Її квіти темно-фіолетові або бузково-сині, а часом білі
2.
Дуже
цікаво вони з’являються
на світ. Ранньою весною, коли ще мерзла земля і місцями лежить сніг, але вже почався сокорух у берези, з холодної
землі пробиваються не паростки, а якісь волохаті, пухнасті лапки. 1.Може здатися, що якесь маленьке
волохате звірятко пробирається з – під
землі, щоб погрітися на весняному сонечку.
2. Якщо
її зірвати, то на місці квітки вже не утвориться коробочка з кругленькими
насінинами, які не рознесе вітер. Не
виростуть з насінин нові квіти. Тому не зривайте квіти на згадку, а краще
помилуйтеся ними та сфотографуйте її.
Учень 1.
Сон – трава занесена до Червоної книги і вона потребує
нашої допомоги.
Учень
2.
Сон
– трава - найперші квіти,з приходом яких оживає вся природа.
Учень3.
Усі
найкращі почуття у людини пов’язуються з весною.
Учень 4.
Коли
після зимових холодів прокидається природа і все живе тягнеться до сонця й
тепла, то в людини зміцнюється надія, віра і любов.
Учень 5.
І провісниками цього є перші весняні квіти:
Учень 6.
: Ми закликаємо вас. Не
зривайте первоцвіти, не зривайте сон – траву!
Учень 7.
Все на землі треба берегти.
І
звіра, птаха і оту рослину
Учень 8.
Не
чванься тим, що цар природи ти –
Всі. Бо врешті ти лише - її частина.
Сценка.
(На
сцені колом сидять дівчатка у віночках сон – трави. Виходить дівчина з кошиком.
Збирає квіти сон - трави. З’являється Ворона.)
Ворона: К-а-а-а-р...
Зупинись! Що ти робиш?
Дівчина: Збираю квіти у
корзинку. Хочу багато, щоб букерів наробити собі, друзям подарувати та ще й
трохи щоб продати.
Ворона: Навіщо!
Ти ж бачиш вони ж такі красиві і живі!
Дівчинка. Я ж і хотіла красивих, живих. Навіщо мені неживі?
Квітка 1.
Подружки, сестрички, вона на хоче зірвати.
Квітка 2.
Вона нас хоче з лісу забрати.
Квітка 3.
Ми з засохнемо. Ми ж загинемо. І більше не будемо тут рости.
Дівчинка. Хто ж це розмовляє. (Прислухається) Це квіти
розмовляють?
Ворона: Я
ж тобі говорила, що вони живі.
Квіти (разом). Люба дівчинко,
постривай,
Дуже просимо – не
зривай….!
Учень 1: Побачивши
у весняному лісі первоцвіти, майте повагу до них, не зривайте бездумно на
букети.
Учень2: Дайте
милуватися первоцвітами в живій природі.
Учень3: Якби
люди навчилися оберігати
і шанувати живу природу то вона їм би обов’язково віддячила .
Дівчина: (звертається до квітів)
Бідолашні мої. Таку красу не можна нищити ні в якому разі.
Ворона: І взагалі, усе це –
дерева, трава, квіти, птахи, мурашки – ми ж одна сім’я. Еге ж, білявко?
«Допоможи пташині зиму пережити!»
Мета: Довести до свідомості дітей про необхідність збереження пернатих; розвивати спостережливість і інтерес до птахів;виховувати бережливе
ставлення до
природи; сприяти духовному
збагаченню школярів.
1 учень:
Всім привіт!
Вас
рада вітати екологічна
агітбригада:
Всі:
«Малюки -
природолюби»
Наш девіз: (хором)
Щоб наша квітуча і щедра земля
Завжди для
людства раєм була.
Учень 1.
Увага!
Увага!
Ми сьогодні хочемо вам розказати:
Учень 2. Як може кожна людина,
Учень 3.І навіть маленька дитина,
Учень 4. Допомогти пташині,
Всі. Зиму люту пережити!
(другий ряд учнів
стають у перший)
Учень 2.Ми хочемо звернутися до Вашої совісті.
Учень 3. Відкрийте очі!
Учень 4. Відкрийте вуха!
Учень 5. Відкрийте вікна!
Учень 6. Відкрийте серце!
Учень 7. Відкрийте душу!
Учень 8. Не будьте байдужими!
Учень 9. Птахи! Їхможнапобачити
і почутискрізь:
Учень 10.У парках
Учень 1.Скверах
Учень 2.Садах
Учень 3.Лісах
Учень 4.Полях
Учень 5. Біля водойм
Учень 6.У містах і селах
Учень 7.Або просто на вулиці.
Учень
8. Птахи – це
пісня і політ!
Учень 9.Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель.
Учень 10. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік.
(Учні стають парами. Звучить пісня «Пісенька горобця»)
https://www.youtube.com/watch?v=8N1Qd1GbILM
(Діти у «масках – коронах) зимуючих птахів)
Учень 1.
Ой, мороз. Який мороз!
Всіхпташокпроймаєдрож.
Скачуть – плачутьгоробці:
– Дайте нам
зерна, ців – ців!
Учень 2.
А синички невеличкіпросять:
– Дайте рукавички!
Снігурісидятьвгорі,
Заздрятьдужедітворі:
Учень 3.
–
Вам, дівчатка і хлоп’ятка,
Тепло, бо у вас є хатка.
А у нас немахатинки,
Й на обід – ані зернинки.
Учень 4.
Як почув Василь пташок,
Одягнувся в кожушок,
Взяв пшона і хлібаскибку,
На подвір’явибігшвидко,
Учень 5.
Всіхпташокнагодував,
І здалось, мороз пропав:
Горобці защебетали,
І синичкам тепло стало.
(Всі діти шикуються в рядок)
Учень 1.Птахи
– частинаприроди, без них її краса була б неповною.
Учень 2.Птахи
– вірнінашіпомічники, захисникисадів, поліввідшкідників та гризунів.
Учень 3.Тому їх треба берегти і
охороняти.
Учень 4. Про них треба
піклуватися і допомагати в скрутніхвилини.
Учень 5.Зима –
найскладнішийперіод у життіптахів.
Учень 6.Не так
холод, як голод дошкуляєтим, щозалишилисязимувати разом з нами.
(Виходять учні – дослідники)
Дослідник 1.Птахам
важкопережитискороченийсвітловий день. За якихось 6—7 годин, їмпотрібно не
лишезнайтиїжу, а йзасвоїтиїї, щобпережитидовгузимовуніч.
Дослідник 2.Виявляється,
що в грудні птах встигаєзробити за світловий час добитільки 800 рухів, у
січні — 1200, а в лютому, коли світловий час добизбільшується - 1400.
(Вибігає хлопчик.)
Хлопчик. А ви знаєте, що і птахи мають свої
свята, ось 12 листопада — свято синичок. А про них ви щось розповісте?
Дослідник 1. Синиці - лісові
птахи, які завжди із першими приморозками прилітають до людських осель, тому що
їм, бідолашним, в лісі не вистачає їжі. Синиці добре пам’ятають місце, де їх
годували минулої зими і повертаються туди не самі, а із своїми малюками.
Дослідник 2. В
морозяні ночі зграйки синиць залазять у дупла, щілини будівель і сплять, тісно
притулившись одна до одної, утворюючи пухнасту кулю, із якої стирчать хвостики.
Така ночівля допомагає синичкам зберегти тепло…А ще у давнину слов’яни вірили,
якщо синиця стукає у вікно, слід чекати добрих звісток.
Дослідник 1. Синиця полюбляє
різноманітну їжу, особливо свіже несолоне сало, витримує сильні морози. Має
яскраво-жовте забарвлення. Її легко впізнати серед інших пташок. Синичка з’їдає
за день комах стільки, скільки важить сама.
Хлопчик.Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!
СЦЕНКА
Хлопчик. «Ой, мороз, який мороз!
Всіх пташок проймає дрож.
Скачуть плачуть горобці…»
Горобчик:
– Вам, дівчатка і
хлоп’ятка,
Тепло, бо у вас є
хатка.
А
у нас немахатинки,
Й
на обід – ані зернинки.
Дайте
нам зернят, ців-ців!
Виходить
синичка.
Горобчик: «Ой, сестричко, добрий ранок!
Щотиїла насніданок!».
Синичка: «Не
пила я не і неїла, від морозу здеревіла».
Хлопчик: «Як почув я пташок,
Одягнувся
в кожушок,
Взяв
пшона і хлібаскибку,
На
подвір’явибігшвидко.
Всіхпташокнагодував,
І
здалось мороз пропав.
Горобцізацвірінчали
І
синичкам тепло стало».
Учень 3.Для
підгодовуванняптахів зимою необхіднігодівнички.
Учень 4.Чим і
як найкращегодуватиптахів?
Учень 5.Насіння не потрібносмажити; перш, ніжйогодавати птахам,
потрібнотрохипочавити.
Учень 6.Хлібнікрихтимають
бути ізбілогохліба.
Учень 7.Сало
не повинно бути солоним.
Учень 8. Птахи полюбляють:Зерно,
насіннясоняшника, овес, просо, ягодикалини, горобини
Учень 9.Насіннябур’янів,
крихтихліба, шматочкинесолоного сала
Учень 10.Насіння кавуна, гарбуза.
(Танець під мікс пісень «Сів горобчик»
та «Снігурі»)
https://www.youtube.com/watch?v=ac1CWVs1pKQ
Учень 1.Необхіднозавждиохоронятиптахів
Учень 2.Стежитиза тим, щобніхто
не кривдивїх!
Учень 3.Птахи
– частинаприроди,безякоїкраса її була б неповною!
Учень 4.Ніколи не зробимо шкоди
Учень 5.Ми пташці у нашім краю.
Учень 6.Ми друзі і вірні, і щирі,
Учень 7.Бо ми бережем повсякчас
Учень 8.Пташок, що літають у вирій,
Всі.І тих, що зимують у нас»
Мета. Формувати в учнів уявлення про призначення жінки (жінка – матір, берегиня домашнього вогнища, родинних традицій, джерело ніжності, любові й краси); розвивати творчі здібності учнів, умінь декламувати, співати, танцювати, проявляти фантазію; сприяти формуванню духовно-моральних цінностей учнів, бережливого відношення до близьких і рідних людей; прищеплювати цікавість до народних звичаї, традицій, історії; створити умови для виховання почуття поваги, любові і вдячності до матері, пошану до жінки.
Хто її голубить рано?
Квітка, рибка, ясне сонечко,
Я маленька цьомка—донечка.
Цьомки для мами,
Цьомки для тата!
В пісеньки з нами
Цьомків багато.
Вдома тішуся, співаю,
Бо веселу вдачу маю.
Пташко, киця, ясна зірочка,
Бо я в мами - перепілочка.
Скоро вже доросла стану,
Бо я слухаюся маму.
Лялька, цяця, золота писанка,
Серденятко і колисонька.
10-й учень
Музика Миколи Ведмедері
Туляться до мене, до малої доньки.
Лагідні і ніжні, я їх відчуваю
Серед інших всіх я їх упізнаю.
Мамині долоньки за усіх рідніші.
Лагідні і ніжні, я їх відчуваю
Серед інших всіх я їх упізнаю.
Обіймають міцно, додають тепла,
Лагідні і ніжні, я їх відчуваю,
Серед інших всіх я їх упізнаю.
Далі діти по черзі, дуже урочисто, промовляють слова.
Ведуча 2. Наші любі, добрі мами. Ми хочемо вибачитися перед вами за те, що іноді засмучуємо вас. Ні, ми не можемо пообіцяти, що жодного разу не завинимо, але з цього дня намагатимемося якомога менше завдавати вам клопоту.
Музика Миколи Ведмедері
Скільки б не співали ми про матерів,
Та не вистачає тих чарівних слів,
Щоб сказати ніжно і подарувати
Всі слова, що маму будуть зігрівати.
Ви нас називали "сонечка маленькі",
Ніжно пригортали до свого серденька...
Дякуємо, мами наші дорогенькі!
Мами нагодують - найміцніше люблять!
Мами не заснуть, коли захворієм.
Мами нам підкажуть, коли щось не вмієм.
https://www.youtube.com/watch?v=Fyf1lfEjS_A
СВЯТО ОСЕНІ
Немає коментарів:
Дописати коментар